-TARTARO:S – Leave It All Behind

CD / DIY 2014

Krnovské crossover komando TARTARO:S netřeba znalcům dvakrát představovat a pro neznalé jen tolik, že se v roce 2009 sešlo několik bývalých členů, kdysi metalových TARTAROS a rozhodli se zase dát nějaký ten materiál do kupy a pokračovat pod pozměněným názvem dál ve své hudební pouti. Tentokrát však spíše ve vodách úderného hardcore / crossoveru s občasnými metalovými vlivy.

V roce 2011 vydávají Ep (The 6eneration lost ) a čile koncertují po klubech a menších festivalech. Na podzim 2014 TARTARO:S konečně vypouštějí do světa cd „ Leave it all Behind“. Hned na první pohled je znát, že kapela nepodcenila žádnou stránku věci. Obal ve formátu A5, jehož grafiku si vzal na svá bedra undergroundový klasik Jaromír „Deather“ Bezruč, je sám o sobě malým skvostem, jenž přesně vystihuje kapelu a její hudební styl. tartaros

TARTARO:S ihned s vydáním alba vypustili do éteru v rámci propagace zdařilý klip k songu „ Get up tart up rise up“. Rovněž vyrukovali i s novým merchem a strategie udeřit na všech frontách z nich dělá jedny z největších dříčů na severomoravské scéně.Cd otvírá nabušená „ Get up start up rise up“ a v hlavě mi šrotuje otázka „ Proč sedím v pátek v noci doma a nepařím někde v pittu?“ Dalším rázným zásekem je třetí „ Punks out“ kritizující pozéry na punkové scéně v závěsu se čtvrtou „ Violence“ album vrcholí a buší do hlavy silou pneumatického kladiva. Pátá, rovněž klipová „ Time is running through my head“ dílo zkázy završuje.

Poté však dochází k doslova šoku. Poslední tři skladby pochází z debutového Ep a kapela je bohužel nepřetočila, ale nechala v původní zvukové podobě, která je prostě slabší než první část alba. Věčná škoda, protože tah na branku se ztratil pryč a síla zůstala poloviční. Škoda, výsledkem mohlo být nejlepší hc /crossover album u nás. Takhle zůstali TARTARO:S stát ve tří čtvrtině cesty.

I tak však zůstává v platnosti definice Krnov + sever republiky + výborný vokalista Radek+ skvěle sehraná kapela = TARTARO:S. Podtrženo – sečteno, nejít do nich = velká chyba.

Johny from Troppau 4 / 5