THE BEST OF SWEETSEN FEST

2013 / SWEETSEN FEST

Frýdecko-Místecká scéna je už roky líhní zajímavých kapel, projektů, písničkářů, no zkrátka muzikantů hrajících muziku s vlastním kvichtem a přesvědčivým výrazem. SWEETSEN fest je tradiční každoroční festival, který dává prostor právě těmto kapelám a nejen jim.

Festival se zaměřuje i na divadlo, tanec, film. Kapely vystupují bez nároku na honorář, vstup je zdarma a návštěvníci festu mohou během akce finančně podpořit humanitární organizace ADRA, CHARITA a PODANÉ RUCE. V záplavě komerčních festivalů, kde jsou loga sponzorů kolikrát větší než loga samotného festu a kapel na nich vystupujících, se jedná v podstatě o takový malý zázrak. Tolik tedy k akci samotné a pojďme zpět k muzice. IMG_0002

Kompilace představuje právě kapely a projekty související z F-M a SWEETSEN festem. Jako každá výborovka má i tahle kolísavou tendenci. Některé kapely zaujmou více, některé výbuch a z dalších je posluchač doslova nadšený. Za jednoznačný vrchol kompilace bych označil duet dvou výrazných písničkářů DAVIDA STYPKY a HANKY KOPŘIVOVÉ. Jejich „ Dobré ráno“ patří mezi nejkrásnější duety, které jsem kdy slyšel. Krásný, intimní text sílu skladby jen podtrhuje.

Mezi další vrcholy můžu s klidným srdcem zařadit jistoty PROUZA, TOMÁŠE KOČKA, frýdecko-místeckého patriota RENÉHO SOUČKA, melodické punkery MADFALLS, indie-rockové DOWNBELOW. Ač nemám rád český hiphop, havířovský KHOMATOR mě svým česko-polským direktem „Silezja unja“ přivodil slušný knock out.

Mezi kapely, které mě zas až tak nechytly, patří ska punkoví ZELENE ZLATO, NAJZAR, ČADI, RK 130.

Výborný průřez lokální scénou a rozšíření hudebních obzorů pro neznalé. Právě proto má tato kompilace smysl.

Nehodnoceno