Klec do přispěvku

V sobotu 19.10.2013 se v Cofeeshopu na Stodolní ulici konal koncert legendární ostravsko-havířovské kapely KLEC. Během tohoto koncertu se mělo rošlápnout i jejich vůbec první vydané CD během jejich 30ti leté existence. Kapela vznikla na začátku 80.let, kterou založil Vlastimil ´Klec´ Dlabaja (zpěv, kytara) jenž předtím ještě hrával v různých havířovských punkových formacích. Byli to právě oni, kteří byli u nás mezi vůbec prvními kapelami hrající tzv. gothic rock. To CD které jim teď vyšlo zahrnují skladby převážně z počátku devadesátých let, ale ve značně předělaným soundu. Když se kapela dala opět před pár lety po dlouhé pauze dohromady, tak jsem od různých lidí slýchaval, že už hrají čistě hardcore či dokonce nějaký metal core, ale není to zas tak úplně pravda. Možná, že někoho u nich zaskočil trochu metalovější zvuk, ale pořád je tam slyšet ta stará psychodelika od Joy Division která je pro mě osobně hodně říznutá black metalovým VENOMem. Je fakt, že hned úvodní skladba Elektrika je pro black metal typicky zahraná…
Každopádně tohle album musím opravdu pochválit, ačkoliv bych tím chtěl dělat někomu reklamu. Zkratka CD je velice výborné, dokonce víc než jsem čekal. Málokdy se mi stává, abych si něco pouštěl furt dokola jako zrovna tohle. Na tomhle CD je ještě dost hodně zajímavé, že celé album je doplněné žabíma skřekama, hlavně pauzy mezi skladbami, což zní opravdu dost šíleně ;-)
Jinak ještě zmínit, že v Kleci hraje na bicí taky i původní bubeník Jiří Pavlica, který kdysi bubnoval i ve staré hardcorové klasice RADEGAST.
Fotky, které posílám v příloze nejsou zrovna moc povedené, málo světla udělalo své … :-(   Navíc se hrálo i ve velkém chladu, protože koncert se hrál v zahradní místnosti, ale pro Klec je to zas moc skvěle temná atmosféra!

ales

V prosinci by měli snad hrát i v klubu Černá vrána v Mariánských horách.